-Recorden que ho marca la llei de Bases de Règim Local i que, a més, així ho va aprovar el govern, amb els vots del PP, el passat 7 de juliol, en un ple extraordinari.

Compromís per Almiserà ha sol·licitat al govern del municipi, del Partit Popular, que es convoque ple ordinari, tal com marca la llei. D’acord amb el que estableix l’art. 46.2 de la Llei 7/1985, de Bases de Règim Local, pel que fa a la periodicitat de les sessions, els municipis amb menys de 5.000 habitants celebraran sessions ordinàries de ple cada tres mesos com a mínim.

Així ho va aprovar també l‘Ajuntament d’Almiserà al ple extraordinari de 7 de juliol de 2015, per majoria absoluta, amb els vots a favor dels quatre regidors del Partit Popular i els vots en contra dels tres regidors de Compromís, ja que manifestaren que seria millor la celebració de sessions ordinàries cada dos mesos.

L’acord assenyalva “la celebració de les sessions ordinàries del Ple, amb la periodicitat trimestral en els mesos de març, juny, setembre i desembre, en dia i hora que assenyale la Presidència. Les extraordinàries es celebraran sempre que siga necessari”.

Volem que es respecte la llei i que es convoque el que hauria de ser el primer ple ordinari de la legislatura. Des de Compromís, en el moment d’establir la periodicitat dels plens ordinaris, vam demanar celebrar-los, almenys, cada dos mesos però l’equip de govern no va voler i va decidir fer-los cada tres. Així i tot, ni tan sols ha complit amb l’acord del ple”.

En canvi, de plens extraordinaris, se n’han celebrat el 13 de juny, el 7 de juliol i el 14 de setembre. Per això,“demanem el govern programe els assumptes municipals al voltant dels plens ordinaris, on es poden compartir punts, precs i preguntes”.