Xavier Martínez i Mascarell portantveu del Grup BLOC NACIONALISTA VALENCIÀ a l’Ajuntament d’Almiserà presenta per a la seua inclusió i debat del Ple Ordinari de l’ajuntament, la següent MOCIÓ;

EXPOSICIÓ DE MOTIUS: La pensió mitja mensual que cobra un llaurador o ramader del País Valencià del Règim Especial Agrari de la Seguretat social és de tan sols 504 euros al mes, una quantitat fins i tot inferior al salari mínim interprofessional, que es troba actualment en els 633 euros. Aquests 504 euros es troben molt allunyats de la mitjana de les pensions dels treballadors provinents del règim general, que és de 931 euros. És totalment injust que els treballadors del camp tinguen que viure amb 402 euros menys al mes, després de tota una vida de treball i sacrificis.
Les pensions de viudetat del règim general, que són d’una mitjana de 619 euros, ja són en si mateix insuficients, aleshores cal remarcar que les de viudetat del règim agrari, que es troben en una mitjana de només 446 euros, són una vergonya.

Hem de tindre en compte que el sector agrícola és estratègic per al conjunt de la societat, perquè, a més de produir els aliments necessaris, sans i de qualitat, és ell qui manté i gestiona el 80% del territori, fixa les poblacions en les zones rurals, evitant el seu complet despoblament, i conserva així el paissatge i el medi ambient del qual després es beneficia el conjunt de la ciutadania. És per això que pensem que l’equiparació del seu règim de pensions i viudetat al règim general és un deure del conjunt de la societat.

S’ACORDA

PRIMER – Que l’Ajuntament d’Almiserà inste al Consell per a què pressione al Govern de l’Estat a que equipare les pensions dels llauradors i ramaders a la mitjana de les que provenen del Règim General de la Seguretat Social.

SEGON –Manifestar la disconformitat de l’Ajuntament d’Almiserà davant aquest fet totalment injust que afecta a la gent de unes comarques de forta tradició agrària i ramadera com les nostres.